Przejdź do głównej zawartości

Dlaczego czytanie dzieciom jest tak ważne?

Nie od dziś wiadomo, powinno się czytać dzieciom. Powstaje wiele artykułów i spotów reklamowych zachęcających do tej czynności. Ja sama uwielbiam czytać swojej córce a ona nie szczędzi mi wtedy swojego zachwytu. Bardzo często sama sięga po książeczki i domaga się czytania. Woli je od swoich zabawek. Czytanie dzieciom jest ważne. Dlaczego?




Jakie są korzyści z czytania dzieciom?

- wspiera rozwój intelektualny, psychiczny i społeczny
- zaspokaja potrzeby emocjonalne
- buduje więź rodzica z dzieckiem
- wzbogaca słownictwo
- to świetny sposób na wspólne spędzanie czasu
- rozwija wrażliwość i uczy moralności
- rozwija wyobraźnię 
- pozwala zrozumieć dziecku, że istnieją konsekwencje działań i zjawisko przyczynowo-skutkowe
- to świetna forma rozrywki
- rozwija myślenie
- przynosi wiedzę na temat otaczającego świata
- to świetna alternatywa dla telewizora

Czytanie bardzo korzystnie wpływa na rozwój naszych dzieci. Może je wiele nauczyć, ale najważniejsze jest to, że zbliża do siebie rodzica i dziecko. Uwielbiam te chwile, kiedy moja córka przynosi mi wybraną przez siebie książeczkę i wpełza na moje kolana. Ta bliskość sprawia, że i mnie czytanie jej, sprawia wiele przyjemności. To jedna z tych chwil, kiedy mogę się do niej bezkarnie poprzytulać bez żadnych protestów. 

Nie bez powodu dzieci tak kochają czytanie. Obecnie dzieci coraz więcej czasu spędzają z oczami wlepionymi w telewizor czy komputer. Może warto je od niego oderwać i poświęcić kilka chwil na wspólne rozwijanie naszej wyobraźni, sięgając po książki. Bo przecież warto. 

Komentarze

  1. Ja to będę czytała swojemu dziecku jak nawiedzona :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też od zawsze wiedziałam ze będę czytać małej. Szczególnie że sama uwielbiam książki i dla mnie samej to wielka frajda :)

      Usuń
  2. Zdecydowanie czytanie dziecku jest bardzo ważne ! Ja czytam synowi od kiedy się urodził, a dzisiaj widzę Jego pasję do książek, zaciekawienie i to w jaki sposób próbuje czytać ,,po swojemu", dlatego warto, bo dzieci to przyszłość :)
    Przy okazji chciałabym zaprosić do uczestnictwa w konkursie, który organizuje na swoim blogu,
    ze względu na to, że prowadzę bloga już kawałek czasu, chciałabym zachęcić innych do brania udziału w super konkursach.
    W grudniu można wygrać spersonalizowane naklejki dla Ciebie bądź dziecka, jeżeli wygrasz TY sama decydujesz co na nich będzie :) ZAPRASZAM

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi bardzo dużo czytała babcia i to zaowocowało bo dzisiaj bardzo dużo czytam. Chciałabym żeby moja córka pokochała książki tak samo jak ja :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

6 tydzień ciąży - pierwsze usg

Wczoraj po raz drugi zjawiłam się u lekarza. Tym razem udało się dostrzec to malutkie życie, które rośnie sobie w moim brzuchu. Nawet usłyszałam bicie serca! To naprawdę niesamowite uczucie, szczególnie, że w poprzedniej ciąży pierwsze usg zrobione miałam w 13 tygodniu ciąży. System prowadzenia ciąży w Irlandii i Polsce nieco się różni. Przez to czuję się jakbym przechodziła to po raz pierwszy i wszystko jest dla mnie inne i w pewnym sensie zupełnie nowe. To powoduje, że mam wiele obaw a pytania mnożą się w mojej głowie z każdą minutą. Usg potwierdziło, że jestem w piątym tygodniu ciąży i 6 dniu, co podejrzewałam i co sugerowały badania krwi. Oznacza to, że dziś rozpoczynam 6 tydzień ciąży. Planowany termin porodu to 4 lipiec i jeśli się sprawdzi, to moje dzieciątko urodzi się zaledwie 9 dni przed moimi własnymi urodzinami. No, ale wszyscy wiemy, że te terminy są tylko orientacyjne i istnieje pewien margines błędu.

Ignacy pisze - Mam dwa miesiące!

Ależ ten czas leci! Mówię Wam! Jeszcze niedawno wylegiwałem się w ciepłym brzuszku mamy, było mi ciepło i przyjemnie. A dziś?  Dziś mijają dokładnie dwa miesiące odkąd opuściłem tą moją bezpieczną przystań. Możecie się zastanawiać czy nie wolałbym do niej wrócić. No cóż czasem tęsknię za tym miejscem. Ciepłem, kołysaniem i miarowym biciem serca mamy. Jednak świat zdaje się mieć tak wiele do zaoferowania a ja z każdym dniem staję się coraz silniejszy i odkrywam stopniowo jego piękno. Naprawdę było warto opuścić tamten przyjemny domek. Słowo niemowlaka.

Czasami słowa ranią bardziej niż noże, szczególnie te skierowane do dzieci

Podejście do wychowywania dzieci strasznie się zmieniło. Nasi rodzice, dziadkowie, mieli zupełnie inne poglądy i metody wychowawcze. Dzieci traktowane były bardziej twardą ręką. Nikt nie zastanawiał się nad wyrażeniami typu przemoc fizyczna, i co ważniejsze, przemoc psychiczna. Nikt nie zastanawiał się nad kruchością dziecięcej psychiki. Nikt długo nie rozwodził się nad długofalowymi skutkami takiego surowego podejścia. A niestety one występują i są bardzo odczuwalne w dorosłym już życiu.